علم و تکنولوژی

اپل شاید تراشه A15 Bionic را در آیفون 14 با نام A16 دوباره استفاده کند

اپل به احتمال بسیار زیاد برای مدل استاندارد و مکس از سری آیفون 14 از تراشه A16 و برای مدل های پرو و پرو مکس هم از A16 پرو به عنوان قلب تپنده استفاده خواهد نمود.

25 اردیبهشت 1401

امن ترین جایگاه هواپیما کدام است؟

کدام جایگاه امنیت بیشتری دارد؟در حال حاضر سفر هوایی در امن ترین دوران خود به سر می برد و آمار سوانح هوایی به میزان چشمگیری پایین آمده است. هواپیماهای مدرن با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی های تازه ساخته می شوند و از امنیت بالایی برخوردارند. اما ممکن است...

18 اردیبهشت 1401

صفر تا صد تزریق دُز سوم واکسن کرونا

تهران (پانا) - فاز سوم واکسیناسیون کرونا در حال اجرا است و طبق اعلام وزارت بهداشت نوبت تزریق به افراد بالای 40 سال رسیده است و واجدین شرایط می توانند برای دریافت نوبت سوم واکسن خود به مراکز بهداشتی واکسیناسیون مراجعه نمایند.

9 اردیبهشت 1401

افشای مشخصات گوشی مالی گلکسی M33 5G سامسونگ

بعضی از مشخصات سامسونگ گلکسی M33 5G، از جمله استفاده از چیپست Exynos 1200 و رم 6 گیگابایتی، در بنچمارک Geekbench ارائه شد.

9 اردیبهشت 1401

شرایط سالمندی در کشور؛ ایران به ژاپن رسید!

مجری طرح تدوین پیش نویس لایحه جامع حمایت از حقوق سالمندان، از تکمیل شدن پیش نویس این لایحه خبر داد و گفت: با سفارش شورای ملی سالمندان، پیش نویس لایحه جامع حمایت از حقوق سالمندان در 35 ماده تهیه و تدوین و آماده ارائه به هیات وزیران است.

1 اردیبهشت 1401

افشای مشخصات گوشی های آینده سری A سامسونگ

مشخصات گوشی های گلکسی A73، گلکسی A53، گلکسی A33 و گلکسی A23 به صورت آنلاین به بیرون درز نموده است. به نظر می رسد هر چهار گوشی سری A از شبکه 5G پشتیبانی می نمایند و بعلاوه انتظار می رود این گوشی ها در ماه آینده میلادی عرضه شوند.

30 فروردین 1401

در حین خستگی چطور به خلاقیت برسیم؟

خستگی در برخی اوقات، منجر به بروز ایده های نوآورانه می گردداگر سن شما بالای 35 سال است، ممکن است احساس خستگی شدید را درک نموده باشید و در روزهای طولانی و گرم تابستان، کاری برای انجام دادن نداشته باشید و در خانه پرسه بزنید. البته این روزها با استفاده از...

29 فروردین 1401

یزد به عنوان مرکز جهانی شهرهای پایدار انتخاب شد

مرکز جهانی شهرهای پایدارکنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان که با میزبانی یزد برگزار گشت، قرار شد تا در این کنفرانس جایزه نوبل محیط زیست و عنوان مرکز جهانی شهرهای پایدار جهان در سال 2019 را به شهر یزد اهدا کنند. ولفگانگ نئومن، رئیس بنیاد جهانی انرژی...

21 فروردین 1401

گردهمایی فعالان علوم و فناوری اعصاب برای ارائه راه کارهای نوآورانه درمان بیماری ها

دهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی به عنوان بزرگ ترین رویداد هم اندیشی علمی کشور در حوزه علوم اعصاب، گشایش یافت.

20 فروردین 1401

معرفی شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویز

آشنایی با شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویزامروز می خواهیم درباره اولین ایرلاین آفریقایی که توانست زیر پرچم کشورش اقدام به خصوصی سازی کند مطلب بنویسیم، شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویز(Kenya Airways). شرکت هواپیمایی کنیا به عنوان چهارمین خط هوایی پر هوادار در قاره آفریقا...

18 فروردین 1401

تراشه ایران ساخت به کمک پایش سیگنال های حیاتی بدن آمد

پژوهشگران پیروز شدند مدار یکپارچه را در یک تراشه فراوری نمایند تا سیگنال های نوار مغز، قلب و عضله را دریافت و تصحیح گردد.

13 اسفند 1400

این آزمایشگاه نقش مهمی در مدیریت بیماری همه گیر در کانادا ایفا می نماید

طبق گفته آنا مدیسون، سخنگوی آژانس بهداشت عمومی کانادا، کارمندان روز آدینه ایمیلی دریافت کردند که در آن از آنها خواسته شده بود با توجه به افزایش موارد کرونا در سراسر کشور از راه دور کار نمایند.

8 اسفند 1400

تمبوره تالش ثبت ملی شد

پرونده ارسالی ثبت #تمبوره #تالش در جلسه مورخ 21 دی ماه 1400 بررسی و با اتفاق آرا در فهرست میراث ناملموس قرار گرفت.

6 اسفند 1400

رنگ این سنگ های غول پیکر بعد از بارش باران عوض می گردد!

سنگ های عجیب روسیهچند وقت پیش در روسیه و در اعماق زمین سنگ های بزرگ، مسطح و صافی پیدا شد که مثل مروارید بودند. سنگ های عجیبی که آنقدر صاف و گرد بودند که این تصور را به وجود می آوردند که آدم فضایی ها و یا انسان های اولیه آن ها را ساخته اند. برخی ها هم پا را...

6 اسفند 1400

بخش خصوصی و نهادهای مدنی باید در نظام حکمرانی نقش ایفاکنند

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اهمیت گفتمان های سازنده در فضای مجازی بر افزایش نقش بخش خصوصی و نهادهای مدنی در نظام حکمرانی کشور تاکید نمود.

2 اسفند 1400

نمایشگاه مجازی و نمایشگاه فیزیکی کتاب مکمل یکدیگر هستند

مریم سادات ظهوریان، مدیرعامل انجمن فرهنگی زنان ناشر در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: ما در تمام عرصه ها از جمله صنعت نشر به این ضرورت پی برده ایم که باید از شکل سنتی خارج شویم و به سمت فناوری های نوین...

30 بهمن 1400

هرچه امروز دارم از مجموعه جهاد دانشگاهی است

خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس پیشین سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی تأکید کرد: هرچه امروز دارم از مجموعه جهاد دانشگاهی است.

26 بهمن 1400

فراخوان ارائه مقاله به سومین کنفرانس دوسالانه فضایی پاکستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان فضایی ایران، سازمان فضایی پاکستان، سومین کنفرانس دوسالانه فضایی (ICS2022) را با موضوع نقش فناوری و کاربردهای فضایی در توسعه مالی و اجتماعی برگزار می نماید.

17 بهمن 1400

حمل و نقل عمومی در مسکو

موسکو از پیشروترین کشورها در صنعت حمل و نقل عمومی در دنیا به شمار می رود، در نتیجه گردشگران از این بابت تقریبا راحت هستند. برای آشنایی بیشتر با حمل و نقل عمومی مسکو با خبرنگاران همراه باشید.

16 بهمن 1400

باتری نانویی دوام 5 برابر بیشتری نسبت به باتری های دیگر دارد

یک شرکت خارجی با استفاده از گرافن باتری به نام آپولو اولترا ساخته که تقریبا 5 برابر بیشتر از باتری های معمولی عمر داشته و سرعت شارژ آن نیز بسیار بالاست.

27 دی 1400
تعداد: (147)