عمر و کارآمدی کامپیوترتان را اینگونه بالا ببرید!

به گزارش وبلاگ ویونا، به کامپیوتر خود جانی دوباره بدهید

اگر از کامپیوتر خود ناامید شده اید وقت آن رسیده تا با آنالیز یکسری نکات که تا به امروز از آنها غافل شده اید و رعایت این مراحل، سیستمی کارآمد با طول عمری بیشتر داشته باشید. پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

عمر و کارآمدی کامپیوترتان را اینگونه بالا ببرید!

مهمترین نکته در جهت افزایش کارآمدی دستگاهتان، با پاک کردن فایل های غیر ضروری مانند عکس و فیلم و … که مدت ها در صفحه اصلی یا دسکتاپتان انباشته شده است و یا انتقال آنها به یک درایو جانبی یک قدم به ایده آلتان نزدیک شوید. مورد دیگر حذف کردن برنامه هایی است که بیش از 2 هفته از آنها استفاده نکرده اید و در آینده هم استفاده نخواهید کرد.

مرحله دیگر بررسی و چیدن فایلهای نامرتب موجود در درایوها در جای مناسب است که با استفاده از Run Disk CleanUp می توانید به نتیجه دلخواهتان برسید . تنها کافیست آن را سرچ کنید تا با باز کردن و بررسی کردن این مرحله را پشت سر بگذارید.

در مرحله بعدی باید از Defragment بهره ببرید.با این برنامه می توانید فضای درایو ها را اسکن کنید و فایل های بیخود را پاکسازی کنید.این برنامه به صورت پیشفرض در ویندوز قرار گرفته است و هم می توانید از گوگل نسخه نصبی آن را دانلود کنید.بعد از اجرای برنامه تمامی درایو ها را اسکن کنید.

در مرحله بعد باید یک آنتی ویروس خوب نصب کنید.از آنتی ویروس هایی که در مارکت موجود است یک پک کامل تهیه کنید (ما آنتی ویروس نود 32 و کسپر اسکای را پیشنهاد می کنیم) بعد از نصب آنتی ویروس تمامی هارد را با دقت اسکن کنید و مطمعن شوید که ویروسی باقی نماند.

در قسمت بعدی باید تمام استارت آپ های دستگاه را پاکسازی کنید.برای کاربرانی که اطلاع ندارند استارت آپ به برنامه هایی که وقتی ویندوز بارگزاری می گردد نمایش داده می شوند و باعث کندی سیستم می شوند.برای اینکار عبارت msconfig را در Run جستجو کنید و در Tab چهارم قسمت StartUp گزینه هایی را که میبینید Delete کنید.

منبع: الی گشت

به "عمر و کارآمدی کامپیوترتان را اینگونه بالا ببرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمر و کارآمدی کامپیوترتان را اینگونه بالا ببرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید