ممنوعیت صدور ویزا برای اربعین همچنان ادامه دارد

به گزارش وبلاگ ویونا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، ممنوعیت صدور ویزا برای اربعین همچنان ادامه دارد.

ممنوعیت صدور ویزا برای اربعین همچنان ادامه دارد

داستان چیست؟

هیاتی از سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با نصیف جاسم الخطابی، استاندار کربلای معلی ملاقات و دو طرف در رابطه با همکاری و هماهنگی میان مسئولان محلی این استان و جمهوری اسلامی ایران بحث و رایزنی کردند.

الخطابی در این ملاقات تاکید نمود: پس از انتها اپیدمی کرونا و مناسب شدن اوضاع بهداشتی در منطقه این شرف عظیم را خواهیم داشت که در خدمت زائران امام حسین علیه السلام از سرتاسر دنیا باشیم.

وی گفت: دولت محلی استان کربلا به تصمیمات دولت مرکزی عراق که هدف آن حفظ سلامت شهروندان عراقی و زائران امام حسین است، پایبند است.

استاندار کربلا تاکید نمود که ممنوعیت صدور ویزا برای مراسم اربعین همچنان ادامه دارد و عدم وجود واکسن و یا درمان برای ویروس کرونا باعث شده که این ویروس خطری برای سلامت و زندگی مردم باشد.

وی در انتها گفت: امیدواریم این بیماری اپیدمی از بین برود تا در خدمت زائران امام حسین علیه السلام باشیم.

پیش از این ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در پاسخ به این سوال که در بعضی از رسانه ها اظهار نظری از استاندار کربلا منتشر شده مبنی بر اینکه این استان آماده پذیرایی از زائران در ایام اربعین حسینی است، گفت: به نظر می رسد از صحبتهای ایشان برداشت اشتباهی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با موضوع اربعین همانطور که پیش از این نیز اشاره شده عراق زائر خارجی برای اربعین به خاطر شرایط کرونا نمی پذیرد، گفت: این موضوع کاملا روشن است و دولت عراق برای پذیرش زئران در ایام اربعین با توجه به شرایط کرونا و تبعات احتمالی آن آمادگی ندارد و زائر خارجی نمی پذیرد.

مسجدی همچنین در ارتباط با آخرین شرایط مرزهای ایران و عراق گفت: مدتی مرزها بسته شده بود، ولی اکنون هفته ای دو روز امکان رفت و آمد از مرزها وجود دارد و آن نیز برای بحث تجاری است.

وی با بیان اینکه در آینده این تردد به چهار روز در هفته افزایش پیدا می نماید، گفت: پروازهای هوایی نیز کاملا تعطیل شده بود، ولی به تدریج این زمینه فراهم شد که یکی دو پرواز در هفته انجام می گردد که این موضوع نیز شامل موارد خاص است و شامل زائر نیست. مثلا شامل دانشجویانی است که فعالیت دانشگاه های آنها شروع شده و یا افراد بیمار، تجار، دیپلمات ها یا کسانی است که در عراق مشغول به فعالیت هستند.

منبع: همگردی

به "ممنوعیت صدور ویزا برای اربعین همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت صدور ویزا برای اربعین همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید