ناصر شهنازی: کادر فنی با هوشمندی تمام بازی باخته را برد، تیم ملی 5 خوان دیگر پیش رو دارد

به گزارش وبلاگ ویونا، سرمربی تیم ملی والیبال ب گفت: دو برد ایران مقابل کانادا و استرالیا به ما نشان داد خودباوری والیبالیست ها که در سال های گذشته از بین رفته بود، بازگشته است.

ناصر شهنازی: کادر فنی با هوشمندی تمام بازی باخته را برد، تیم ملی 5 خوان دیگر پیش رو دارد

ناصر شهنازی در گفت وگو با وبلاگ ویونا درباره پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر کانادا گفت: این پیروزی باارزش را به همه مردم تبریک می گویم. عملکرد مثبت بازیکنان نشان داد، بازیکنان به خودباوری رسیده اند و تمرکز بالایی هم دارند. تیم ملی دو سالی می شد که با این قدرت و توان بازی ننموده بود و خوشبختانه بازیکنان به این باور رسیده اند که توان شکست تیم های قدرتمند را دارند.

وی اضافه کرد: عملکرد مثبت بازیکنان در این دو بازی نشان داد که تیم به دوران شکوفایی رسیده است و بازیکنان ارتباط خوبی با کادر فنی و لوزانو دارند. متاسفانه در دوسال گذشته بازیکنان با مربی و اعضای کادر فنی ارتباط خوبی نداشتند و همین امر باعث شده بود که آنها اعتماد به نفس ضعیفی داشته باشند.

سرمربی تیم ملی ب ایران گفت: فرایند بازی نشان داد که بازیکنان در ست اول و دوم کمی مضطرب بودند و نتیجه آن هم این شد که ما دو ست اول بازی را واگذار کردیم. در این دو ست مشکل اصلی بازیکنان در دریافت بود به طوری که به سعید معروف دریافت های خوبی نمی رسید و همین امر باعث کسر امتیاز از ایران می شد. از طرفی اشمیت بازیکن تیم حریف هم در ست اول و دوم بسیار خوب امتیاز گرفت. البته ناگفته نماند ضعف اصلی تیم ملی در دو ست اول به مسائل گذشته بر می گردد و بازیکنان در لیگ جهانی به کانادا باخته بودند و کمی از این بابت دچار استرس بودند. در ست اول و دوم بازیکنان در دفاع روی توپ و سرویس عملکرد بسیار ضعیفی داشتند اما کادر فنی در ست سوم به خوبی نقاط ضعف را رفع کرد.

شهنازی در ادامه خاطر نشان کرد: حضور فرهاد قائمی و مهدی مرندی ریتم بازی را تغییر داد و با سرویس های خوبی که قائمی زد تیم به هارمونی خوبی رسیده بود. از طرف دیگر در ست سوم هم توان بازیکنان کانادا کم شده بود. آنها روز گذشته مقابل لهستان بازی سختی انجام داده بودند و بسیار خسته بودند.

سرمربی تیم والیبال با تاکید بر اینکه در این رقابت ها هنر کادر فنی عامل اصلی پیروزی ایران شد، بیان کرد: حضور یک مربی باتجربه و قوی به ما نشان داد که بازیکنان می توانند بازی باخته را پیروز شوند. در این بازی فشار روانی بر روی بازیکنان بسیار بالا بود چرا که آنها در زمان کواچ مقابل کانادا شکست خورده بودند. لوزانو به خوبی این فشار روانی را درک کرد و با تعویض های به موقع در ست پنجم بستر پیروزی را برای تیم ایران فراهم کرد.

وی به بازی تیم ایران مقابل فرانسه اشاره نمود و گفت: در این تورنمنت ها 8 تیم شرکت نماینده برای کسب سهمیه المپیک رقابت می نمایند و بازی های بسیار سختی هم دارند. تیم ایران دو بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و از همین روی اعتماد به نفس بالایی دارد. اما باید این دو برد را فراموش نمایند. فرانسه یکی از بهترین تیم های دنیاست و بازیکنان باید همه توانشان را برای رویارویی با این حریف قدرتمند به کار ببندند. خوشبختانه کادر فنی شناخت خوبی از فرانسه دارد و وبلاگ ویونالیزورها به خوبی تکنیک های این تیم را می شناسند و شرایط را برای بازیکنان توضیح می دهند.

شهنازی با تاکید بر اینکه والیبال ایران دو خوان را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: تیم ایران برای صعود به المپیک همه شرایط را دارد و با توجه به شناختی که از توانایی بازیکنان و کادر فنی دارم به طور حتم سال جاری سهمیه المپیک را کسب می کنیم و طلسم نرفتن به المپیک را می شکنیم. تیم ملی یک هفت خوان سخت را پیش رو دارد که دو تای آن را رد نموده است و باید برای 5 خان دیگر آماده گردد.

سرمربی تیم والیبال به تغییر فرمول صعود تیم های آسیایی از مسابقات انتخابی المپیک اشاره نمود و گفت: متاسفانه در ادوها به ما گفته بودند که دو تیم از آسیا جواز حضور در المپیک ریو را کسب خواهند کرد و یک تیم به عنوان بهترین تیم آسیا هم به ریو صعود می نماید. اما حالا با تغییر این فرمول بازیکنان باید به دنبال بهترین نتیجه و ارائه بازی های خوب باشند. البته کار برای تیم ایران کمی سخت تر شده است اما با شناختی که از بازیکنان و کادر فنی دارم به طور حتم این موضوع بر فرایند کاری آنها تاثیر نخواهند گذاشت.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "ناصر شهنازی: کادر فنی با هوشمندی تمام بازی باخته را برد، تیم ملی 5 خوان دیگر پیش رو دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناصر شهنازی: کادر فنی با هوشمندی تمام بازی باخته را برد، تیم ملی 5 خوان دیگر پیش رو دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید