ژاوی: باید 80 درصد مالکیت توپ داشته باشیم

به گزارش وبلاگ ویونا، خبرگزاری خبرنگاران- سرمربی نو بارسلونا در نخستین بازی خود پیروز شد و از نگرش بازیکنانش تمجید کرد.

ژاوی: باید 80 درصد مالکیت توپ داشته باشیم

به گزارش وبلاگ ویونا، ژاوی از پیروزی بارسلونا مقابل اسپانیول می گوید. به نقل از بارسا سنتر، اولین دربی کاتالونیا پس از دو فصل که از قضا نخستین تجربه مربیگری ژاوی روی نیمکت بارسلونا بود، با نتیجه 1-0 به سود بلوگرانا انتها یافت. ژاوی در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی حاضر شد و در خصوص عملکرد تیمش صحبت کرد.

چیزی که بیشتر از همه دوست داشتم، نگرش تیم بود. قطعا هنوز جا برای پیشرفت داریم و در حقیقت جای خیلی زیادی برای پیشرفت داریم! تماشاگران فوق العاده بودند، حدود 6 سال از آخرین حضورم در نیوکمپ می گذشت و جو اینجا تغییر زیادی نموده است. واقعا جو موجود را دوست داشتم. الیاس و عبده بازی خیلی خوبی به نمایش گذاشتند. آنها استعداد هستند و داشتن این نسل می تواند یاری مهمی برای ما باشد. به نظرم در خاتمه بازی ما چیزی کم داشتیم و به همین علت نتوانستیم روی دقایق خاتمهی تسلط داشته باشیم.ما در برترین شرایطمان نیستیم و اسپانیول دقایق خاتمهی برای ما دردسرساز شد. در مجموع شایسته پیروزی بودیم و این که توانستیم به هدفمان برسیم، یک لذت بزرگ است. باید بیشتر خلق موقعیت کنیم. حمله کردن مقابل چنین دفاع بسته ای سخت است اما در کل باید بیشتر به فضاهای کناری یورش ببریم. باید روی این موضوع کار کنیم چون باز هم با چنین صحنه هایی رو به رو خواهیم شد. در بعضی زمینه ها باید بهتر شویم و یاد بگیریم که هر لحظه از بازی، چه چیزی را می طلبد.

پنالتی؟ به من گفتند که پنالتی بود. من تصویر تلویزیونی آن صحنه را ندیدم، به صورت زنده دیدمش و به شما می گویم که من هم بودم پنالتی می گرفتم. این صحنه حدود 200 بار دیگر هم پخش خواهد شد و من باز هم به آن نگاه خواهم کرد. مسائل دقایق خاتمهی به خاطر ضعف بدنی نبود، مشکل از تفسیر و درک تیم از بازی بود. ما در حال ساختن هستیم اما در همین شرایط هم پیروزی در دربی واقعا راضی کننده است. اذیت شدیم اما به مدت 70 الی 75 دقیقه روی بازی تسلط داشتیم. از خارج شدن اسپانیول از لاک دفاعی باید بیشتر بهره می بردیم.

آگوئرو؟ من چیزی نمی دانم. با او صحبت کردم، سرخیو آرام است و باید صبر کنیم. اطلاعی راجع به اخباری که امروز منتشر شدند ندارم. بازیکنان ما شایسته این پیروزی بودند و به آن احتیاج داشتند. این پیروزی به ما روحیه می دهد اما نباید فراموش کنیم که روز سه شنبه یک بازی بسیار سخت در لیگ قهرمانان اروپا در پیش داریم. یک فینال دیگر که نمی توانیم در آن شکست بخوریم. باید بین 60 تا 80 درصد مالکیت توپ داشته باشیم. 65 درصد مقابل تیم خوبی همانند اسپانیول عالی است اما در خاتمه، چیزی که اهمیت دارد کاری است که در زمین انجام دادیم و نتیجه ای که از ما بر جای مانده است. به نظرم می توانیم در هنگام حملات ریسک بیشتری انجام دهیم اما برای انجام این کار فعلا به اعتماد به نفس و زمان احتیاج داریم. این بارسلونا می تواند برای تمام عناوین بجنگد، چرا که نه؟ هیچ کس به ما نه نمی گوید. ما بارسا هستیم و اگرچه باید بهتر شویم اما باید به این موضوع باور داشته باشیم. من در مجموع کاملا بابت عملکرد تیم راضی هستم. عبده عالی بود و مشخصا اعتماد به نفس دارد. بوسکتس استاد است و یک بازیکن اساسی در تیم ما به شمار میرود. او در تیم ملی ارزش بسیار بیشتری نسبت به اینجا در ترکیب پیدا می نماید و نباید این گونه باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ژاوی: باید 80 درصد مالکیت توپ داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاوی: باید 80 درصد مالکیت توپ داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید