اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت کرونایی از 15 آذر

به گزارش وبلاگ ویونا، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت کرونایی از روز دوشنبه 15 آذر ماه اطلاع داد.

اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت کرونایی از 15 آذر

محسن فرهادی روز شنبه در تبادل نظر با ایرنا اضافه نمود: بر اساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی، سامانه وزارت بهداشت به سامانه فروش اینترنتی بلیط هواپیمایی، ناوگان برون شهری و ریلی کشور متصل شده و اعلام می نماید که فرد واکسن زده است یا نه، بیمار است یا نه، این دو موضوع برای ارائه بلیط لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی گفت: مدیریت هوشمند محدودیت، یعنی محدودیت ها فقط برای افرادی که شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون را رعایت نمی نمایند، اعمال می گردد.

دلایل برگزار شدن مسابقات لیگ بدون تماشاگر

فرهادی با بیان اینکه برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال بدون تماشاگر ربطی به اومیکرون ندارد، ادامه داد: در برگزاری دو بازی قبلی فوتبال متاسفانه شیوه نامه های بهداشتی به وسیله تماشاگر ها به درستی رعایت نشد.

وی شرح داد: افرادی که به ورزشگاه وارد می شدند باید واکسینه شده و ماسک می زدند که به درستی این خط قرمز ها رعایت نشد و تعدادی بدون دریافت بلیط به ورزشگاه آمده و از سوی دست اندرکاران مربوطه نظارت درست و کنترل شده روی آن ها انجام نشده بود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت گفت: نحوه نشستن در ورزشگاه نیز نامناسب بوده و دو متر فاصله گذاری میان تماشاگر ها رعایت نشده بود، اگر مطمئن شویم که شیوه نامه های بهداشتی بطور کامل رعایت گردد می توانیم با حضور تماشاگر ها به ورزشگاه موافقت کنیم.

اومیکرون در کشور شناسایی نشده

به گفته فرهادی، سویه تازه کرونا (اومیکرون) تا اکنون در کشور شناسایی نشده و این سویه ثابت نموده به سرعت در گردش است به راحتی منتقل می گردد، همه مقامات بهداشتی و درمانی در کشور ها از جمله سازمان جهانی بهداشت و محققان داخلی و خارجی روی این موضوع اجماع دارند که زدن واکسن، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تهویه مناسب برترین راه مقابله با سوش های کرونایی است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون 57 میلیون و 993 هزار و 547 نفر دُز اول، 47 میلیون و 929 هزار و 171 نفر دُز دوم و یک میلیون و 220 هزار و 439 نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 107 میلیون و 143 هزار و 157 دُز رسیده است.

منبع: فرارو

به "اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت کرونایی از 15 آذر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت کرونایی از 15 آذر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید