سهم اقتصاد دیجیتال در GDP کشور از میانگین جهان عقب است

به گزارش وبلاگ ویونا به نقل از خانه ملت، روح الله عباس پور با اشاره به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در زمینه عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت های یازدهم و دوازدهم، گفت: امروز توجه به موضوعاتی مانند دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات، مبارزه با فساد، آگاهی مردم و دسترسی به شبکه اینترنت در شرایط کرونایی از ضرورت ها و الزامات است.

سهم اقتصاد دیجیتال در GDP کشور از میانگین جهان عقب است

43 درصد روستاهای کشور فاقد اینترنت ثابت هستند

عباس پور با اشاره به اینکه دولت یازدهم و دوازدهم از جمله دولت هایی بودند که در برنامه ششم توسعه مکلف شدند در راستای شبکه ملی اطلاعات اقدام و دسترسی مردم به اینترنت را فراهم کند، ادامه داد: در حال حاضر 43 درصد روستاهای کشور فاقد اینترنت ثابت هستند، در شرایط کرونایی و لزوم آموزش آنلاین، دانش آموزان روستاهایی که اینترنت پرسرعت ندارند چگونه باید آموزش ببینند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، اضافه نمود: در قانون بودجه سنواتی و برنامه ششم توسعه ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده سهم اقتصاد دیجیتال در GDP را به 10 درصد افزایش دهد اما در حال حاضر این اندازه حدود 4 درصد است و از میانگین جهان بسیار عقب تر هستیم.

8 درصد پروژه ها با وجود تأمین منابع اجرایی نشد

وی با بیان اینکه در مورد 8 درصد پروژه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات علی رغم تأمین منابع هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است، توضیح داد: در استان سیستان و بلوچستان تنها 28 روستا خدمات ارتباطات مخابراتی دریافت می نمایند و 72 روستای آن فاقد هرگونه ارتباط مخابراتی هستند. بر اساس آمار ارائه شده اندازه ضریب نفوذ تلفن ثابت در روستاهای استان خوزستان 18 درصد، استان ایلام 21 درصد و استان هرمزگان 18 درصد است که شرایط قابل قبولی نیست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آموزش رایگان وظیفه دولت است و امکانات شکوفایی جوانان و نوجوانان باید فراهم گردد، مطرح کرد: به علت شرایط موجود در حوزه کاری وزارت ارتباطات، کمیسیون صنایع و معادن با یاری مرکز پژوهش ها، دیوان محاسبات و انجام مطالعات میدانی گزارش قرائت شده در صحن علنی را تهیه کرد و قصد داشتیم وزیر فعلی را مجاب کنیم تا با جدیت امورات را اجرایی نمایند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون صنایع و معادن بر عملکرد وزارت ارتباطات نظارت دارد، گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز اخذ رأی اعتماد از مجلس اعلام نمود که کمتر از 3 سال دیگر شبکه ملی اطلاعات را تکمیل می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سهم اقتصاد دیجیتال در GDP کشور از میانگین جهان عقب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم اقتصاد دیجیتال در GDP کشور از میانگین جهان عقب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید