اخبار اقتصادی

اپل شاید تراشه A15 Bionic را در آیفون 14 با نام A16 دوباره استفاده کند

اپل به احتمال بسیار زیاد برای مدل استاندارد و مکس از سری آیفون 14 از تراشه A16 و برای مدل های پرو و پرو مکس هم از A16 پرو به عنوان قلب تپنده استفاده خواهد نمود.

25 اردیبهشت 1401

افزایش 32 درصدی صادرات آذربایجان شرقی

خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از افزایش 32 درصدی صادرات استان اطلاع داد و گفت: پیش بینی می گردد این رقم به 40 درصد نیز برسد.

15 اردیبهشت 1401

سقف بازار وکیل در حال فرو ریختن است

بازار وکیل یکی از مشهورترین آثار تاریخی دوره زندیه و یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی شیراز، در حال فرو ریختن است.

13 اردیبهشت 1401

افشای مشخصات گوشی مالی گلکسی M33 5G سامسونگ

بعضی از مشخصات سامسونگ گلکسی M33 5G، از جمله استفاده از چیپست Exynos 1200 و رم 6 گیگابایتی، در بنچمارک Geekbench ارائه شد.

9 اردیبهشت 1401

زنان سعودی می توانند مجوز تاکسی بگیرند

حدود چهار سال پس از اجرایی شدن تصمیم تاریخی برای سرانجام ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان سعودی، بنابر اعلام اداره کل هدایت و رانندگی این کشور، آن ها از این پس می توانند با گرفتن مجوز، به عنوان راننده تاکسی فعالیت نمایند.

8 اردیبهشت 1401

تأخیر شهرداری در ارائه سند تحویل و تحول

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از تاخیر شهرداری تهران در ارائه سند تحویل و تحول گلایه کرد.

4 اردیبهشت 1401

شرایط سالمندی در کشور؛ ایران به ژاپن رسید!

مجری طرح تدوین پیش نویس لایحه جامع حمایت از حقوق سالمندان، از تکمیل شدن پیش نویس این لایحه خبر داد و گفت: با سفارش شورای ملی سالمندان، پیش نویس لایحه جامع حمایت از حقوق سالمندان در 35 ماده تهیه و تدوین و آماده ارائه به هیات وزیران است.

1 اردیبهشت 1401

افشای مشخصات گوشی های آینده سری A سامسونگ

مشخصات گوشی های گلکسی A73، گلکسی A53، گلکسی A33 و گلکسی A23 به صورت آنلاین به بیرون درز نموده است. به نظر می رسد هر چهار گوشی سری A از شبکه 5G پشتیبانی می نمایند و بعلاوه انتظار می رود این گوشی ها در ماه آینده میلادی عرضه شوند.

30 فروردین 1401

کره شمالی یک پرتابه ناشناس دیگر شلیک کرد

ارتش کره جنوبی بامداد دوشنبه بیان نمود که کره شمالی یک پرتابه ناشناس که به احتمال زیاد موشک بالستیک بوده است، به سمت دریای شرق شلیک نموده است.

25 فروردین 1401

راهنمای سفر به ریکیاویک

راهنمای سفر به ریکیاویک ایسلندتا به حال قصد سفر به ریکیاویک زیبا، مرکز ایسلند را داشته اید؟ این شهر شمالی ترین مرکز در دنیا است و با مدار قطبی 66 درجه شمالی فاصله ای ندارد. این شهر بزرگ ایسلندی،مهم ترین مراکز بازرگانی دنیا را در خودش نیز جای داده است. سفر...

23 فروردین 1401

معرفی شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویز

آشنایی با شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویزامروز می خواهیم درباره اولین ایرلاین آفریقایی که توانست زیر پرچم کشورش اقدام به خصوصی سازی کند مطلب بنویسیم، شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویز(Kenya Airways). شرکت هواپیمایی کنیا به عنوان چهارمین خط هوایی پر هوادار در قاره آفریقا...

18 فروردین 1401

بخش خصوصی و نهادهای مدنی باید در نظام حکمرانی نقش ایفاکنند

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اهمیت گفتمان های سازنده در فضای مجازی بر افزایش نقش بخش خصوصی و نهادهای مدنی در نظام حکمرانی کشور تاکید نمود.

2 اسفند 1400

جوکار: تشکیل صندوق های پیشرفت و عدالت کار جدیدی در لایحه بودجه 1401 است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید نمود: ما هرچه بتوانیم از تمرکز گرایی در لایحه بودجه بکاهیم و بودجه را به استان ها واگذار نموده و دولت بیشتر نقش نظارتی و مدیریتی داشته باشد، بودجه بیشتر به بار خواهد نشست.

1 اسفند 1400

یارانه معیشتی آذر واریز شد

خبرنگاراناقتصادی- یارانه معیشتی بنزین که از آذر دو سال پیش آغاز شد در این ماه دو ساله شد و به مرحله بیست و پنجمین رسیده است.

27 بهمن 1400

بزرگترین توافق تجارت آزاد جهان کجا شکل گرفت؟

اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی توافق نامه های بزرگ تجاری در نقاط مختلف جهان پرداخته که نشان می دهد شرق آسیا مهم ترین گام را در این عرصه برداشته است.

23 بهمن 1400

نماینده مجلس: ثروتمندان 22 برابر محرومان یارانه می گیرند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: دهک های پردرآمد جامعه 22 برابر دهک های میانه و پایین از یارانه های مستقیم، غیرمستقیم و پنهان انرژی استفاده می نمایند.

20 بهمن 1400

رسیدگی به شکایت های تولیدکنندگان درباره مالیات

خبرگزاری خبرنگاران- وزیر اقتصاد به مرکز دادخواهی مالیاتی ابلاغ کرد شکایت های تولیدکنندگان درباره مالیات در کمتر از یک ماه بسرعت رسیدگی گردد.

18 بهمن 1400

فراخوان ارائه مقاله به سومین کنفرانس دوسالانه فضایی پاکستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان فضایی ایران، سازمان فضایی پاکستان، سومین کنفرانس دوسالانه فضایی (ICS2022) را با موضوع نقش فناوری و کاربردهای فضایی در توسعه مالی و اجتماعی برگزار می نماید.

17 بهمن 1400

حمل و نقل عمومی در مسکو

موسکو از پیشروترین کشورها در صنعت حمل و نقل عمومی در دنیا به شمار می رود، در نتیجه گردشگران از این بابت تقریبا راحت هستند. برای آشنایی بیشتر با حمل و نقل عمومی مسکو با خبرنگاران همراه باشید.

16 بهمن 1400

سفر کردن: راهی برای فرار نکردن از زندگی

برخلاف عقیده اکثریت مردم، هدف سفر کردن به هیچ وجه گریز از زندگی نیست؛ بلکه خود، هسته تپنده ی زندگی انسانی است. با خبرنگاران همراه شوید تا در این باره بخوانید.

14 بهمن 1400
تعداد: (215)