صفر تا صد تزریق دُز سوم واکسن کرونا

به گزارش وبلاگ ویونا، تهران (پانا) - فاز سوم واکسیناسیون کرونا در حال اجرا است و طبق اعلام وزارت بهداشت نوبت تزریق به افراد بالای 40 سال رسیده است و واجدین شرایط می توانند برای دریافت نوبت سوم واکسن خود به مراکز بهداشتی واکسیناسیون مراجعه نمایند.

صفر تا صد تزریق دُز سوم واکسن کرونا

مطالعات اجرا شده در زمینه ایمنی زایی واکسیناسیون کرونا نشان می دهد ایمنی ناشی از واکسن ها 6 تا 8 ماه پایدار بوده و بعد از این مدت ایمنی حاصل از واکسن افت نسبی پیدا می نماید. به همین منظور برای افزایش حداکثر ایمنی همزمان با ادامه برنامه واکسیناسیون نوبت اول و دوم، تزریق دوز یادآور هم ضرورت دارد.

در پی اجرای طرح تزریق دوز سوم واکسن کرونا به سالمندان بالای 60 سال و افراد با بیماری های خاص، کمیته علمی کشوری ستاد مقابله با کرونا تصویب کرد که تمامی افراد 18 تا 60 سال کشور نیز به ترتیب اولویت، دوز سوم واکسن کرونا را دریافت نمایند. طی دو روز گذشته فراخوان افراد بالای 40 سال برای دریافت نوبت سوم از سوی وزارت بهداشت اعلام شد.

واکسن دُز سوم از چه نوع باید باشد

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، 2 دسته از افراد مشمول دُز سوم واکسن کووید19 می شوند. دسته اول تمامی افراد بالای 40 سال که در نوبت اول و دوم از واکسن های غیرفعال شده مانند سینوفارم، برکت یا بهارات استفاده کردند، این افراد اگر سه ماه و بیشتر از نوبت دوم شان گذشته باشد، مشمول دریافت نوبت سوم واکسن هستند و واکسنی ترجیحا مشابه واکسن نوبت و اول و دوم خود را باید دریافت نمایند.

دسته دوم افرادی هستند که در نوبت اول و دوم از واکسن های آدنوویروسی مانند اسپوتنیک وی یا آسترازنکا استفاده نموده اند. در این دسته، افرادی که بالای 60 سال باشند و 6 ماه از نوبت دوم شان گذشته باشند، مشمول دریافت نوبت سوم واکسن هستند که و ترجیحا برای این گروه، واکسن آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس پیشنهاد می گردد.

چه مدارکی برای تزریق دوز سوم لازم است؟

همراه داشتن کارت واکسن و کارت ملی برای تزریق دُز سوم لازم است.

توصیه شده افراد برای دریافت دوز سوم ترجیحا به همان مرکزی مراجعه نمایند که دُز اول و دوم را دریافت نموده اند؛ اما در غیر اینصورت، واکسیناسیون در همه مراکز قابل انجام است.

*برای تزریق دوز سوم احتیاج به نوبت گیری اینترنتی نیست.

واکسیناسیون سراسری کرونا از روز 22 بهمن سال گذشته در کشور شروع شد و تا به امروز(ظهر روز گذشته 16 آذرماه 1400) 58 میلیون و 294 هزار و 787 نفر دُز اول، 48 میلیون و 545 هزار و 362 نفر دُز دوم و یک میلیون و 574 هزار و 982 نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 108 میلیون و 415 هزار و 131 دُز رسیده است.

لیست مراکز تزریق واکسیناسون کرونا را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "صفر تا صد تزریق دُز سوم واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد تزریق دُز سوم واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید