راهنمای سفر به ریکیاویک

به گزارش وبلاگ ویونا، راهنمای سفر به ریکیاویک ایسلند

تا به حال قصد سفر به ریکیاویک زیبا، مرکز ایسلند را داشته اید؟ این شهر شمالی ترین مرکز در دنیا است و با مدار قطبی 66 درجه شمالی فاصله ای ندارد. این شهر بزرگ ایسلندی،مهم ترین مراکز بازرگانی دنیا را در خودش نیز جای داده است. سفر به شهری که روزهای زمستانیش تنها 4 ساعت از حضور خورشید بهره می برد، باید کمی با سفرهای دیگر شما فرق داشته باشد. با ما در خبرنگاران همراه باشید، تا باید ها و نباید ها و راهنمای سفر به ریکیاویک ایسلند را به اتفاق هم آنالیز کنیم.

راهنمای سفر به ریکیاویک

موقعیت جغرافیایی ریکیاویک

همانطور که بالاتر گفتیم، شهر ریکیاویک (Reykjavík)شمالی ترین مرکز در کل کره زمین است و کمترین فاصله را با مدار قطبی دارد. شهر ریکیاویک در زمستان، روزانه تنها از 4 ساعت نور خورشید بهره می برد و شب های تابستانیش به روشنی روز هستند. لقبی که مردم بومی ایسلند به ریکیاویک داده اند، بزرگ ترین شهر کوچک جهان است که به نظر می آید لقبی بسیار مناسب برای این شهر است. این شهر زیبا در جوار چشمه هایی است که منبع گرمایشان از چشمه های آتشفشانی اطرافشان می آید. مساحت این شهر 274 کیلومتر مربع است و به عنوان یکی از مدرن ترین شهر های جهان نیز شناخته می شود.

مختصری از تاریخ ریکیاویک

وایکینگ ها در سال 874 میلادی این شهر را به عنوان اولین اقامتگاه دائمی خود انتخاب نموده و زندگی را در این شهر آغاز کردند. البته قابل ذکر است که این شهر در قرن 18 میلادی به عنوان یکی از شهر های مهم ایسلند رسمیت پیدا کرد. ریکیاویک در سال 1918، بالاخره به عنوان مرکز ایسلند انتخاب و معرفی گشت. این شهر با قرار گرفتن در آستانه آغاز قرن 20 میلادی با افزایش جمعیت چشمگیری که پیدا کرد، در ایسلند به عنوان یک مرکز مالی در قرن تازه معرفی گردید. جمعیت ریکیاویک، 120 هزار نفر است. معنی ریکیاویک، خلیج بخار است که دلیل آن این است که از آب گرم های منطقه، دود های بخار مانند ساطع می شود.

اطلاعات کلی درباره شهر ریکیاویک

زبان رسمی: ایسلندی

واحد پول: کرون ایسلند ((ISK)

اختلاف ساعت با ایران: 4 ساعت و نیم از ایران عقب تر است.

ولتاژ برق: 230V

فرودگاه ها: فرودگاه ریکیاویک

پیش شماره کشور ایسلند: + 354

آب و هوای ریکیاویک

کشور ایسلند، دارای آب و هوایی سرد و قطبی است. اما نا گفته نماند که تا حدی هم تحت تأثیر توده های هوای معتدل است. جریان های آب گرم که به گلف استریم معروف است، در کرانه های آسمان جنوبی ایسلند، باعث می شود که افزایش نسبی دما در ایسلند وجود داشته باشد. از یخبندان های گسترده و سخت، مخصوصا در فصل زمستان جلوگیری می نماید. در منطقه شهری ریکیاویک نیز، آب و هوا تحت تاثیر جو اقیانوسی است. در ریکیاویک، حتی تابستان ها نیز، سرد است.

شکم گردی در ریکیاویک

آشپزی ریکیاویکی ها به این معروف است که برترین و اصیل ترین نماینده برای نشان دادن سبک آشپزی اصیل ایسلندی ها هستند. در غذاهای ایسلندی از گوشت وال بسیار استفاده می نمایند! گوشت این پستاندار دریایی، یکی از لذیذ ترین و پر هوادار ترین گوشت ها در ایسلند و ریکیاویک می باشد که در انواع استیک ها و خورش ها از آن استفاده می نمایند. گوشت وال در رستوران ها و غذا خوری های ریکیاویک نیز از غذاهایی است که بسیار سرو می شود. جالب است بدانید که بسیاری از رستوران های ریکیاویک در کنار استخر وال ها است. در ادامه این مطلب چند غذای محبوب و معروف ایسلندی را به شما معرفی می کنیم:

  • هاکارل (Hákarl): از غذاهای بسیار محبوب ایسلندی ها است که به معنای کوسه گندیده است! این غذا از گوشت تخمیر شده کوسه گرینلند که نمک سود شده است درست می شود.
  • ماست اسکیر (Skyr Yogurt): اسکیر نوعی ماست ایسلندی است که طعمی بسیار ملایم و بافتی سفت شده دارد. از نظر طعم همچون ماست یونانی است. این نوع ماست بیش از 1000 سال است که در ایسلند درست می شود و بسیار نیز محبوب است.
  • Fridheimar Tomatoes: این غذا نوعی خوراک است که با گوجه درست می شود و از غذاهای لذیذ و مورد علاقه ایسلندی ها است. پیشنهاد می کنیم که حتما از طعم این غذای لذیذ بچشید و از آن لذت ببرید.

از دیگر غذاهایی که پیشنهاد می کنیم حتما در ریکیاویک امتحان کنید؛ هات داگ، چیپس و ماهی، غذاهای دریایی، سوپ گوشت و بستنی خانگی است. در ریکیاویک حتما به رستوران گریلمارک کاردیون (Grillmarkadurinn)، فیسکماردوریوم(Fiskmarkadurinn) سر بزنید، هم غذای با کیفیتی دارند و هم قیمتشان مناسب است. اگر دوست دارید در ریکیاویک کافه گردی کنید، ما به شما پیشنهاد می کنیم تا حتما به کافه روستر(Roasters)، کافه بابالو(Babalu)، کافه استوفان(Stofan) و کافه موسفلزباکاری(Mosfellsbakari) نیز سر بزنید و اوقات خوشی رو با یک نوشیدنی گرم در این شهر زیبا برای خود رقم بزنید.

هزینه خورد و خوراک در ریکیاویک

برای خوردن خوراک گوشت در رستورانی که غذاهای ارزانی می فروشد باید بین 1800تا 2700 کرون ایسلند بپردازید. بعلاوه در رستوران های مک دونالد ریکیاویک باید بین 1500 تا 1800 کرون ایسلند به طور میانه برای سفارش غذاهای این رستوران بپردازید. هر بطری آب بین 150 تا 300 کرون قیمت دارد. (توجه داشته باشید که قیمت های آورده شده مطابق با تاریخ 23 دی ماه سال 1396 است. بعلاوه نرخ کرون ایسلند به ریال ایران برابر با 3.491 تومان به نرخ امروز می باشد.)

هزینه حمل و نقل در ریکیاویک

برترین وسیله نقلیه برای سفرهای درون شهری در ریکیاویک، اتوبوس است. اتوبوس های شهری معمولا سر وقت خود در ایستگاه حضور دارند و شما را به هر جای شهر که خواستید، فقط با 4 کرون می برند. توجه داشته باشید که این قیمت تنها برای یک بار سفر است. برای تاکسی نیز قیمت ورودی برابر با 228 تا 330 کرون دارد.

اقامت در ریکیاویک

در ریکیاویک هتل ها از 2 تا4 ستاره، همگی دارای امکاناتی خوب و مناسب هستند. هتل های 4 ستاره ای همچون آیسلند هتل ریکیاویک مارینا و هتل هیلتون، هتل های 3 ستاره که قیمت مناسب تری نیز دارند همچون؛ هتل ریجکاویک لایت، هتل لاکسنز و هتل آپارتمان ریکیاویک فور یو را معرفی می کنیم. از هتل های دو ستاره مناسب ریکیاویک نیز می توانیم از هتل بلو آرتیک ریکیاویک نام ببریم. البته باید این نکته را در ادامه اضافه کنیم که هاستل ها قیمیت بین 3000 تا 8000 کرون دارند. این نکته فراموش نشود که برای گردشگران قیمت هاستل ها، 650 کرون تخفیف قائل می شوند.

سوغاتی

در ریکیاویک می توانید به عنوان سوغاتی شکلات، لباس، زیور آلاتی از جنس سنگ های آتشفشانی و محصولات پشمی را خریداری نمایید. در ریکیاویک می توانید از خیابان لائوگاوگور(Laugavegur) تماشا کنید به مراکز خریدش سری هم بزنید.

فستیوال ها

از جمله جشن ها و فستیوال هایی که در ریکیاویک برگزار می شود می توان به جشن های کریسمس و جشنواره موسیقی ایرلند که از 1 تا 5 نوامبر هر سال در ریکیاویک برگزار می شود، اشاره نمود.

جاذبه های مهم گردشگری ریکیاویک

دوست دارید که یک گردشگری از جنس سرما داشته باشید؟ با ما همراه باشید. اولین جاذبه ای که در این شهر نباید از دست بدهید، آب گرم های ریکیاویک است که بسیار هم مورد علاقه مردمان اصیل این کشور یعنی وایکینگ ها بوده است، می باشد. آب گرم هایی که هنوز هم بکر و دست نخورده اند. از نهنگ های کوهان دار ریکیاویک حتما تماشا کنید. به موزه ساگا ریکیاویک، سالن کنسرت هارپا ریکاویک، موزه ملی ایسلند، مجسمه خورشید مسافر و کلیسای هالگریمسکرکیا حتما سر بزنید. شما برای تماشا ریکیاویک می توانید با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از وبلاگ ویونا به ایسلند سفر نموده و از سفر خود لذت ببرید.

بایدها و نباید ها در ریکیاویک

  • در گردش های خود حتما آب به همراه داشته باشید.
  • با توجه به ذائقه ایسلندی ها، قبل از سفارش غذا حتما دستور غذایی آن را به انگلیسی سرچ کنید.
  • همراه خود غذای خانگی داشته باشید.
  • برای سفر های خود از اتوبوس بهره ببرید زیرا، مقایسه قیمت اتوبوس با تاکسی حتما شما را به این کار مایل می نماید.
  • در هر فصلی که تصمیم به سفر به ریکیاویک را دارید حتما لباس گرم با خود
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به ریکیاویک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ریکیاویک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید