معرفی شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویز

به گزارش وبلاگ ویونا، آشنایی با شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویز

امروز می خواهیم درباره اولین ایرلاین آفریقایی که توانست زیر پرچم کشورش اقدام به خصوصی سازی کند مطلب بنویسیم، شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویز(Kenya Airways). شرکت هواپیمایی کنیا به عنوان چهارمین خط هوایی پر هوادار در قاره آفریقا نیز شناخته می گردد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، اطلاعات، کلاس های پروازی و قوانین این شرکت هواپیمایی در کشور کنیا را آنالیز کنیم.

معرفی شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویز

تاریخچه شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویز

این شرکت در سال 1977 پس از انحلال شرکت هواپیمایی آفریقای شرقی تاسیس شد. تا سال 1995 کنیا ایر ویز جز شرکت های دولتی آفریقایی محسوب می شد و کاملا متعلق به به دولت کنیا بود اما، در سال 1996 در پی خصوصی سازی کنیا ایر ویز به عنوان اولین شرکت هواپیمایی خصوصی که حامل پرچم آفریقا بود، پیروز به انجام این کار شد. این ایر لاین در ابتدا با 2 فروند هواپیمای بوئینگ که از شرکت میدلندز ایرویز که متعلق به کشور انگلیس است، اولین پرواز های این ایرلاین را در جهت نایروبی- فرانکفورت- لندن انجام شد. در طی سال های بعدی جهتهای پروازی این شرکت هواپیمایی به آدیس آبابا، آتن، بمبئی، مصر، کپنهاگ، فرانکفورت، جده، کامپالا، زوریخ، … و جهتهای بسیار دیگری در قاره های اروپا و آفریقا افزایش پیدا کرد. در سال 1982، اولین پرواز این شرکت به سمت قاره آسیا به مقصد بمبئی افتتاح کرد. بین دهه های 1980 تا 1990 این شرکت با اجاره هواپیماهای تازه و بعلاوه افتتاح جهتهای تازه پروازی، بسیار سطح پرواز ها و کار خود را توسعه داد.

در حال حاضر این شرکت به عنوان یک شرکت خصوصی- عمومی در حال فعالیت است و سهام دارانش نیز از همین طیف هستند. دولت کنیا با 29.8 درصد سهام و شرکت کی. ال. ام با 26.73 در صد سهام سهامداران اصلی این شرکت هستند. باقی سهام که شامل 43.47 درصد است، در بازار بورس کنیا بین سهامداران خصوصی معامله می شود. از ژوئن سال 2010 شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویز به عنوان یکی از اعضای اسکای تیم شناخته شد. همانطور که بالا تر اشاره کردیم این ایر لاین آفریقایی به عنوان یکی از اپراتورهای پیشروی قاره بزرگ آفریقا است و بعد ازشرکت های آفریقای جنوبی ایر ویز، هواپیمایی اتیوپی و اجیپت ایر به عنوان چهارمین اپراتور برتر هواپیمایی و پر هوادار قاره آفریقا شناخته می شود. در حال حاضر دفتر مرکزی این ایرلاین در شهر نایروبی واقع شده است و قطب آن فرودگاه بین المللی جوموکنیاتا(Jomo Kenyatta International Airport) است. جالب است بدانید که این شرکت در سال 2005 طرح روی بدنه هواپیماهای خود را تغییر داد.

در ابتدا 4 خط بر روی کل طول بدنه هواپیما کشیده شده بود اما این طرح با شعار افتخار آفریقا در ادامه جایگزین شد. در پی این تغییرات، لوگویی که بر روی دم هواپیماهای این شرکت کشیده شده بود نیز تغییر پیدا کرد. نخستین حادثه ای که در پروازهای این شرکت منجر به مرگ شد، در 30 ژانویه سال 2000 یک فروند هواپیمای ایرباس A310-304 کنیا ایر ویز که از فرودگاه شهر آبیجان، مرکز ساحل عاج به مقصد نایروبی در پرواز بود، با 179 مسافر که 10 نفر از آنان خلبانان و خدمه پرواز بودند، به اقیانوس اطلس سقوط کردند. در پی وقوع این حادثه دلخراش 169 نفر جان خود را از دست دادند. از دیگر حوادثی که برای این شرکت رخ داد می توانیم به 5 می سال 2007 و پرواز شماره 507 این شرکت که با بوئینگ 737-800 در حال پرواز بود اشاره کنیم. توضیح حادثه از این قرار است که، چند دقیقه بعد از این که هواپیما از روی باند فرودگاه نایروبی بلند می شود، به داخل یک باتلاق سقوط می نماید و در پی وقوع آن همه 114 نفر مسافری که داخل این هواپیما بودند به همراه خدمه پرواز، کشته می شوند.

اطلاعات شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویز

نام شرک هواپیمایی کنیا ایر ویز: Kenya Airways

کد یاتا: KQ

کد ایکائو: KQA

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویز: www.kenya-airways.com

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویز

بیزینس کلاس: امکانات این کلاس پروازی در هواپیماهای کنیا ایرویز بسیار بالا است و حس راحتی را برای مسافرین خود به ارمغان می آورد. هر 3 ماه یک بار منوی غذایی این پرواز از نوشیدنی تا مواد خوراکی و غذایی، همگی به روز رسانی می شوند. جایگاه های راحت با لگ روم، مانیتورهای لمسی شخصی از جمله امکاناتی است که در پروازهای بیزینس کلاس کنیا ایرویز در اختیار مسافرین این شرکت قرار می گیرد. نکته دیگری که درباره امکات پروازی این شرکت هواپیمایی آفریقایی می توانیم به شما بگوییم این است که این شرکت برای پروازهایی با مسافت های مختلف، تدابیر ویژه اندیشیده است. به طور مثال: در پروازهای طولانی به دلیل کم شدن رطوبت کابین، خشکی چشم و وسنگینی هوا و خارش پوستی پیش می آید. کنیا ایر ویز در این پروازها از تکنولوژی هیدراته کردن هوا و فضای کابین هواپیما استفاده می نماید تا از این مشکل جلوگیری کند. اگر به سایت این ایرلاین سر بزنید می توانید منوی تفریح ها و امکانات مختلف این شرکت را ببینید.

هواپیماهای شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویز

بوئینگ 787-8 Boeing

بوئینگ 737-800

بوئینگ 77-700

بوئیگ 737-300F

امبریر E190 Embraer

اطلاعات ضروری برای مسافران شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویز

  • قبل از خرید بلیط هواپیما یا رزرو بلیط خود از کنیا ایر ویز، به سایت این شرکت مراجعه نموده و قوانین مرتبط به پرواز با این ایر لاین را آنالیز کنید.
  • در تمامی پرواز های بین المللی می توانید با خود دو چمدان 32 کیلوگرمی به همراه داشته باشید. این اندازه بار در پرواز های داخلی به 1 چمدان 32 کیلوگرمی می رسد.
  • به خاطر داشته باشید که حتما بر روی چمدان های خود، لوگوی کنیا ایر ویز را به محض دریافت بچسبانید.
  • از به همراه داشتن وسایلی همانند؛ وسایل آتش زا، سلاح های سرد و گرم، گازها، وسایلی که آغشته به رادیو اکتیو هستند. در کل وسایلی که به صورت کلی باعث شوند که امنیت و سلامت مسافرین دیگر هواپیما مورد مخاطره واقع شود، اجتناب کنید.
  • اگر به همراه خود حیوانی را می آورید حتما باید در هنگام خرید و رزرو بلیط خود به کنیا ایر ویز اطلاع دهید. در نظر داشته باشد که شما به هیچ عنوان این اجازه را ندارید که حیوان خود را داخل کابین ببرید بلکه حیوان شما در کیف مخصوص حیوانات قرار می گیرد و از طریق هواپیماهای کارگو حمل می شود.
  • شما می توانید با نصب اپلیکیشن این شرکت بر روی تلفن همراه خود به صورت آنلاین برنامه پرواز خود را در هر کجایی که هستید، چک این کنید و تغییرات لازم را قبل از سفر خود به وجود بیاورید.
منبع: الی گشت

به "معرفی شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی کنیا ایر ویز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید