زنان سعودی می توانند مجوز تاکسی بگیرند

به گزارش وبلاگ ویونا، حدود چهار سال پس از اجرایی شدن تصمیم تاریخی برای سرانجام ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان سعودی، بنابر اعلام اداره کل هدایت و رانندگی این کشور، آن ها از این پس می توانند با گرفتن مجوز، به عنوان راننده تاکسی فعالیت نمایند.

زنان سعودی می توانند مجوز تاکسی بگیرند

به گزارش ایندیپندنت، براساس بیانیه اداره هدایت و رانندگی عربستان سعودی، زنان می توانند برای دریافت مجوز عمومی تاکسی در هر یک از 18 آکادمی رانندگی در شهر های سراسر کشور، ازجمله ریاض، جده، جازان، عسیر، نجران، جوف، حائل و طائف درخواست دهند.

بنابر آن چه اعلام شده است، هزینه درخواست مجوز تاکسی 200 ریال سعودی (53 دلار) خواهد بود.

دولت سعودی ضمن اعلام تصمیم صدور مجوز تاکسی برای زنان، تاکید نمود این تغییر یکی از مجموعه اقدام هایی است که به عنوان بخشی از راهبرد منظره 2030 شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی انجام می گردد.

منظره 2030 عربستان سعودی علاوه بر هدف تنوع بخشیدن به اقتصاد کشور، افزایش نقش زنان در زندگی عمومی را نیز در برنامه دارد. براساس گزارش اداره آمار عربستان سعودی، مشارکت زنان در بازار کار کشور از 19درصد در سال 2016، به 33درصد در سال 2020 میلادی افزایش یافته است.

براساس گزارش ها، اعلامیه دولت درمورد صدور مجوز تاکسی برای زنان و این فرصت شغلی تازه، مورد استقبال زنان سعودی قرار گرفته است.

در 27 سپتامبر سال 2017 (پنجم مهرماه 1396) ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی گفت که محدودیت رانندگی برای زنان در آن کشور خاتمه خواهد یافت و از ژوئن 2018 (تیرماه سال 1397) نخستین گواهینامه های رانندگی برای زنان صادر شد. از آن موقع تا به امروز بیش از 174هزار زن سعودی گواهینامه رانندگی گرفته اند.

پس از آن، تعدادی از مشاغل در حوزه حمل ونقل به روی زنان سعودی باز شده است، از جمله رانندگی قطار، پرواز با هواپیما و حتی راندن اتومبیل های مسابقه. حکم مربوط به حق رانندگی زنان، بعلاوه به آن ها اجازه می داد تا به عنوان راننده برای تاکسی هایی که به صورت آنلاین فراخوانده می شوند، مانند اوبر و کریم، کار نمایند.

منبع: فرارو

به "زنان سعودی می توانند مجوز تاکسی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان سعودی می توانند مجوز تاکسی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید