هرچه امروز دارم از مجموعه جهاد دانشگاهی است

به گزارش وبلاگ ویونا، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس پیشین سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی تأکید کرد: هرچه امروز دارم از مجموعه جهاد دانشگاهی است.

هرچه امروز دارم از مجموعه جهاد دانشگاهی است

سید علی اکبر شمسیان در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی که پنج شنبه، 23 دی ماه، در فرهنگسرای شریعتی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار گردید، ضمن قدردانی از تمامی جهادگران جهاد دانشگاهی خراسان رضوی به سابقه حضور خود در جهاد دانشگاهی اشاره و اظهار کرد: فعالیت رسمی بنده در جهاد دانشگاهی در سال 1368 شروع شد و از آن روز تا به امروز در دو مقطع در مجموع به مدت 19 سال ریاست جهاد دانشگاهی خراسان رضوی را بر عهده داشتم و هرچه امروز دارم از مجموعه جهاد دانشگاهی است.

وی با اشاره به تصمیم خود برای استعفا از ریاست سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، توضیح داد: خواندن داستانی از محمود معظمی در تصمیم من برای کنار گذاشتن مسئولیت خود در جهاد دانشگاهی بسیار تأثیرگذار بود.

شمسیان با اشاره به داستان دِه نمک محمود معظمی توضیح داد: این نویسنده خوب کشورمان در این داستان خود می گوید داستان به حدود 35 سال پیش برمی شود. من دانشجو بودم. یک عده دانشجو، با دو مینی بوس برای تور شمال و رفتن به فیروزکوه تجهیز شدیم. مینی بوس ها از حوالی ورامین رد شدند. یکی از دانشجوها گفت اینجا دهی است به نام ده نمک. برویم این ده را ببینیم. راهنمایمان موافقت کرد. وارد ده نمک شدیم. یک ده ارواح. خانه های گلی. نه درختی و نه پرنده ای و نه سگ و گربه ای. خشک و برهوت. یک مادر و دختر، توجه مرا جلب کردند که داشتند در هاون نمک می کوبیدند. پرسیدم این ها دارند چه کار می نمایند؟ گفتند این ها نمک سنگ را می کوبند و بعد می فروشند. گفتم نمک که قیمتی در ایران ندارد. چقدر سنگ نمک را باید خرد نمایند تا اموراتشان بگذرد؟ یک فقر سنگین وجود داشت. قلبم به درد آمد. هنوز هم که دارم برای شما تعریف میکنم، آن ناتوانی و فقر را با تمام وجودم دارم حس می کنم. آن صدای باد را می شنوم. خیلی ناراحت شدم و تحت تأثیر قرار گرفتم. مینی بوس ها راه افتادند و راهی فیروزکوه شدیم. در راه مغز من درگیر این مادر و دختر بود. به جاده شمال که رسیدیم، به خودم گفتم چرا این ها آن جا را ترک نمی نمایند که به این جا بیایند که این همه سبزه و آب و پرنده است؟ اگر هم قرار است بمیرند، لااقل تشنه نمیرند و این سوال، مثل یک نبض در سرم میزد. و این سوال را از شما میپرسم. چرا این ها ده نمک را ترک نمی نمایند؟ می ترسند؟ عادت نموده اند؟ جای دیگری را نمی شناسند؟ هدفی ندارند؟ قانع هستند به آنچه که هستند؟ دلبستگی دارند؟ نمی خواهند تغییر نمایند؟ اطلاعات ندارند؟

رئیس پیشین سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه این داستان سرشروعی برای استعفای من از ریاست سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی بود، خاطرنشان کرد: همه ما در زندگی خود ده نمک داریم و جهاد دانشگاهی ده نمک من شده بود و احساس کردم اگر جهاد را رها نکنم نمی توانم به آن بلوغ و آن چیزی که خداوند به همه ما وعده می دهد، برسیم. احساس کردم اگر این ده نمک را رها نکنم این ده نمک من را غرق خواهد نمود.

وی با اشاره به فرآیند انتخاب رئیس تازه سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: دکتر حمیدرضا بیدخوری قصد قبول کردن این مسئولیت را نداشت و با اصرار من خاطرنشان کرد که با وجود اینکه تمام سختی های آن را می دانم فقط این مسئولیت را می پذیرم تا حرف دکتر شمسیان روی زمین نماند.

شمسیان با اشاره به اقدامات خود در دوران مدیریت بر سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، توسعه امور زیربنایی، راه اندازی ده ها شورای مشورتی، جذب نخبگان، ایجاد درآمدهای پایدار، توجه به معیشت کارکنان، توسعه فرهنگ گفت وگو، تعامل با همه سازمان ها و نهادها، کسب ده ها جایزه ملی و بین المللی، اول بودن مراکز فرهنگی، علمی و پزشکی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در سطح کشور و تدوین اسناد بالادستی استان را از جمله اقدامات برشمرد.

وی تداوم وحدت و همبستگی را رمز موفقیت این نهاد در آینده بیان کرد و خواستار توجه مسئولان و سازمان ها به توانمندی های جهاد دانشگاهی خراسان رضوی شد.

بعلاوه در این مراسم جمعی از همکاران جهاد دانشگاهی خراسان رضوی به بیان خاطراتی از دوران مدیریت سیدعلی اکبر شمسیان پرداختند و از دو دهه کوشش های وی در تصدی این مسئولیت تقدیر کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هرچه امروز دارم از مجموعه جهاد دانشگاهی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرچه امروز دارم از مجموعه جهاد دانشگاهی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید