کدام عوامل رفتار گردشگران را به شدت تغییر می دهند؟

به گزارش وبلاگ ویونا، میراث آریا/ بدنبال آخرین اخبار منتشر شده، این پرسش مطرح می گردد که کدام عوامل رفتار گردشگران را به شدت تغییر می دهند؟

کدام عوامل رفتار گردشگران را به شدت تغییر می دهند؟

عوامل جغرافیایی: بعضی از عوامل فیزیکی مانند شرایط جغرافیایی و اقلیمی، امکانات رفاهی موجود در مقصد، تبلیغات و بازاریابی اجرا شده به وسیله تجارت توریستی تصمیم گیری توریستان را تغییر می دهد.

عوامل اجتماعی: چند عامل اجتماعی مانند شبکه اجتماعی یک فرد که ابتدا اطلاعاتی را ارائه می دهد که می تواند تصمیم فرد را برای بازدید یاعدم بازدید از یک مکان خاص تغییر دهد.

محل مبدأ: بسته به مکانی که توریستان به آن تعلق دارند، طیف وسیعی از رفتار توریستان می تواند وجود داشته باشد. مردم آمریکای شمالی دوست دارند از چارچوب فرهنگی خود پیروی نمایند. توریستان ژاپنی و کره ای دوست دارند از مکانها به صورت گروهی بازدید نمایند.

مقصد توریستی: عامل اصلی تغییر رفتار توریستان است. اگر مقصدی از تمام امکانات اولیه مانند برق، آب، محیط تمیز، دسترسی مناسب، امکانات رفاهی برخوردار باشد و اهمیت خاص خود را داشته باشد، تا حد زیادی توریستان را جذب می نماید.

آموزش جهانگرد: هرچه توریست تحصیلات بیشتری داشته باشد، دامنه انتخاب، کنجکاوی و شناخت مکانهای او بیشتر خواهد بود. این امر باعث می گردد تا در هنگام انتخاب مقصد تصمیم گیری گردد.

رفتار جهانگرد درونی و بیرونی

رفتارهای بیرونی

آنها با عبور از استرس رقابت، سطح نسبتاً کمتری از لذت را ثبت می نمایند. آنها روی گذر زمان تمرکز می نمایند و تمایل دارند برای عملکرد خود تجربه درک استرس را داشته باشند و ممکن است دلهره داشته باشند، که مانع لذت و آرامش آنها می گردد. در اینگونه رفتارها افراد مشتاقانه منتظر تکرار تجربه ها در بازه زمانی کوتاه هستند.

رفتارهای درونی

آنها سطح بالاتری از رضایت و لذت را ثبت می نمایند، زیرا فعالیت ها را به عنوان وسیله ای برای لذت بردن خود می بینند. زمان برای آنها سریعتر می گذرد. آنها مشتاقانه منتظر تجربه مشابه بعدی در بازه زمانی میانه تا طولانی هستند. Plog توریستان را به سه دسته طبقه بندی می نماید که در زیر شرح داده شده است.

Allocentric (سرگردان)

جهانگردی که بدنبال تجربیات تازه و ماجراجویی در طیف گسترده ای از فعالیت ها است. این فرد برونگرا و در رفتار خود اعتماد به نفس دارد. یک فرد آلوسنتریک ترجیح می دهد پرواز کند و قبل از اینکه دیگران این کار را انجام دهند، منطقه ها تازه و غیرعادی را کشف کند. آلوسنتریک ها از دیدار با افرادی از فرهنگ های خارجی یا متفاوت لذت می برند. آنها هتل ها و غذای خوب را ترجیح می دهند، اما نه لزوماً هتل های مدرن یا زنجیره ای. برای یک بسته تور، یک آلوسنتریک دوست دارد که اصول اولیه مانند حمل و نقل و هتل ها را داشته باشد، اما متعهد به یک برنامه سفر ساختار یافته نباشد. آنها ترجیح می دهند که آزادی کاوش در یک منطقه و انتخاب انواع فعالیت ها و جاذبه های توریستی را داشته باشند.

روان محور (تکرار نماینده)

جهانگردی که در این دسته قرار می گیرد معمولاً غیرماجراجویی است. آنها ترجیح می دهند به مقاصد سفر آشنا برگردند، جایی که می توانند استراحت نمایند و بدانند چه نوع غذا و فعالیتی را باید انتظار داشته باشند. چنین توریستانی ترجیح می دهند به مقصد بروند، در اقامتگاه های معمولی اقامت نمایند و در رستوران های خانوادگی غذا بخورند.

Midcentric (ترکیب)

این دسته گروهی از توریستان را پوشش می دهد که بین دو نوع فوق در نوسان هستند.

مدل هنلی در تعطیلات

مرکز هنلی، مرکز مشاوره بریتانیایی آینده شناسی توریستان را به چهار مرحله تقسیم نموده است:

فاز اول - مسافران حباب: آنها پول و دانش زیادی ندارند. آنها تورهای بسته بندی شده را ترجیح می دهند. آنها مشتاق تماشای فرهنگ های مختلف هستند بدون اینکه بخشی از آن باشند. آنها بیشتر از روی کنجکاوی سفر می نمایند.

فاز دوم - جویندگان تجربه ایده آل: آنها توریستانی مطمئن با تجربه تورهای خارجی هستند. آنها انعطاف پذیر و راحت هستند. آنها پیشنهادهای توری را که برای افراد ساخته شده است ترجیح می دهند.

فازسوم- مسافران فصلی: این توریستان نسبت به جویندگان تجربه ایده آل ثروتمندتر هستند. آنها اعتماد به نفس بیشتری برای آزمایش و تجربه مکانها و محیط های مختلف دارند. آنها بیشتر ماجراجو هستند و تورهای فردی را ترجیح می دهند.

فاز چهارم - غوطه ورهای کامل: این توریستان قصد دارند بطور کامل در فرهنگ، میراث، تجربه آشپزی و زبان خارجی غوطه ور شوند. تعطیلات آنها به خوبی برنامه ریزی شده است اما ساختار خوبی ندارد.

منبع: همگردی

به "کدام عوامل رفتار گردشگران را به شدت تغییر می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام عوامل رفتار گردشگران را به شدت تغییر می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید