افزایش 32 درصدی صادرات آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ ویونا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از افزایش 32 درصدی صادرات استان اطلاع داد و گفت: پیش بینی می گردد این رقم به 40 درصد نیز برسد.

افزایش 32 درصدی صادرات آذربایجان شرقی

صابر پرنیان در گفت وگوی خبری اظهار کرد: صنعت در آذربایجان شرقی، خودساخته و متکی به بخش خصوصی و دارای پیشینه است.

وی با اشاره به مسائل بخش صنعت گفت: بحث تامین مالی و سرمایه در گردش از اهم مسائل صنعتگران در طی سالهای اخیر بوده و تامین منابع، مسئله بازاریابی و فروش، حفظ بازار و تجارت خارجی نیز دغدغه جدی سرمایه گذاران در بخش صنعت است.

وی با بیان اینکه از استان به بیش از 118 کشور دنیا صادرات انجام می گردد، گفت: در فراوری بعضی محصولات افزایش چشمگیر داشتیم و تداوم فراوری در گرو شناسایی بازار هدف خارجی است.

پرنیان یادآور شد: سمت و سوی استان به سمت حمایت از فراوری و سرمایه گذاری است که باید با رویکرد مانع زدایی و شناسایی بازارهای هدف، فعالیت های مالی رو به جلویی شکل بگیرد.

وی بعلاوه متذکر شد: حاکمیت باید از نقش تصدی گری فاصله گرفته و تسهیل گری کند که دولت سیزدهم با رویکرد عدالت محور، سعی در تخصیص مناسب اعتبار برای پیشبرد اهداف مالی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: شورای عالی سرمایه گذاری در استان شکل گرفته و به صورت مصمم جلسات کاری با هدف مانع زدایی از مسائل پیش پای صنعتگران و فراوری کننده ها تشکیل می گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه معدن در رتبه چهار واحدهای صنعتی قرار داریم، ابراز امیدواری کرد تا در سال آینده این شرایط را یک رتبه ارتقاء دهیم.

به گزارش وبلاگ ویونا، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، پرنیان با اشاره به فعالیت درگاه ملی مجوز در چند ماه آینده گفت: در سالیان گذشته یکی از مهمترین مسائل مالی کشور، فرایند پیچیده و طاقت فرسای اخذ مجوزهای این حوزه بود که با فعالیت این درگاه گام مهمی در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار برداشته می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش 32 درصدی صادرات آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 32 درصدی صادرات آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید