مصالح ساختمانی

بزرگ ترین غار یخی دنیا، آیس ریزن ولت در اتریش

بزرگ ترین غار یخی آهکی دنیا، آیس ریزن ولت(Eisriesenwelt)، در ورفن اتریش واقع شده است. این غار آهکی طبیعی بیش از 42 کیلومتر طول دارد، با خبرنگاران همراه باشید تا بزرگ ترین غار آهکی دنیا را بشناسید.

31 فروردین 1401

نماینده مجلس: ثروتمندان 22 برابر محرومان یارانه می گیرند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: دهک های پردرآمد جامعه 22 برابر دهک های میانه و پایین از یارانه های مستقیم، غیرمستقیم و پنهان انرژی استفاده می نمایند.

20 بهمن 1400

راه چاره روزنامه ایران برای زاینده رود؛ استفاده از طومار شیخ بهایی

جامعه ایران با توجه به مشکل کمبود آب از گذشته های دور راه چاره های مختلفی برای مدیریت منابع آب تعریف نموده است. مهم ترین تدبیر فنی، چهل هزار حلقه قناتی بوده است که پیشینیان ما از چهار هزار سال قبل تا به امروز حفر نموده اند.

21 دی 1400

ده روستای ناشناخته ایران

آنجا اگر کمی سر کیسه را شکل کنید و یک جفت گیوه مرغوب هجیجی خریداری کنید، کفش هایتان دیگر هرگز لنگه به لنگه نمی شوند چون گیوه لنگه راست و چپ ندارد و یکی از اصلی ترین مکان های تولیدش، روستای هجیج از توابع بخش نوسود شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است.......

7 آذر 1400

زنگ خطر قطع گاز و برق در زمستان

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه 80 درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می شود، گفت: اگر مدیریت مصرف از طرف مشترکان بخش خانگی و تجاری انجام نشود، در زمستان شاهد قطع گاز و برق خواهیم بود.

27 شهریور 1400

مسجد جامع سرخ مهاباد، تصاویر

این مسجد از اقدامات مهم عمرانی بداق سلطان مکری می باشد که در سال 1089 بنا شد و همچنان پابرجا است. این مسجد به واقع بخشی از تاریخ معاصر مهاباد و گواه آشکاری بر فرهنگ دوستی و هنرورزی مردم این دیار است.

12 مرداد 1400

خواص نمک دریا برای سلامت و زیبایی

نمک دریا سرشار از مواد معدنی است. خواص نمک دریا شامل سلامت دهان، کاهش التهاب، رهایی از روماتیسم مفصلی، کاهش تورم پا، مراقبت از پوست، لایه برداری، براق شدن ناخن و برطرف آکنه و جوش خواهد بود.

17 اسفند 1399

افزایش 33 هزار و 404 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در انتها معاملات امروز با افزایش 33 هزار و 404 واحد روبه رو شد.

17 مرداد 1399

ریابکوف: آمریکا در بحبوحه کرونا فشارها علیه روسیه را حفظ کرد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که آمریکا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا نیز فشارهای سیاسی، روانی و تحریمی علیه روسیه را حفظ کرد.

5 مرداد 1399