معماری و عمران

سقف بازار وکیل در حال فرو ریختن است

بازار وکیل یکی از مشهورترین آثار تاریخی دوره زندیه و یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی شیراز، در حال فرو ریختن است.

13 اردیبهشت 1401

بزرگ ترین غار یخی دنیا، آیس ریزن ولت در اتریش

بزرگ ترین غار یخی آهکی دنیا، آیس ریزن ولت(Eisriesenwelt)، در ورفن اتریش واقع شده است. این غار آهکی طبیعی بیش از 42 کیلومتر طول دارد، با خبرنگاران همراه باشید تا بزرگ ترین غار آهکی دنیا را بشناسید.

31 فروردین 1401

آذربایجان، زیبایی در دوقدمی ما!

دیدنی های آذربایجاناگر در پی سرزمینی می گشت که زیبا و غنی باشد و برای سفر به آن مجبور نباشید زمین را دور بزنید، به آذربایجان سفر کنید. کشوری در همسایگی مان که جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد. با خبرنگاران همراه باشید و با بعضی از این زیبایی ها آشنا...

22 فروردین 1401

ثبت ملی خانه استاد حسین بهزاد

خانه استاد حسین بهزاد هنرمند مینیاتوریست معاصر در شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی کشور ثبت ملی شد.

21 فروردین 1401

یزد به عنوان مرکز جهانی شهرهای پایدار انتخاب شد

مرکز جهانی شهرهای پایدارکنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان که با میزبانی یزد برگزار گشت، قرار شد تا در این کنفرانس جایزه نوبل محیط زیست و عنوان مرکز جهانی شهرهای پایدار جهان در سال 2019 را به شهر یزد اهدا کنند. ولفگانگ نئومن، رئیس بنیاد جهانی انرژی...

21 فروردین 1401

نماینده مجلس: ثروتمندان 22 برابر محرومان یارانه می گیرند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: دهک های پردرآمد جامعه 22 برابر دهک های میانه و پایین از یارانه های مستقیم، غیرمستقیم و پنهان انرژی استفاده می نمایند.

20 بهمن 1400

تکیه معاون الملک در یونسکو مطرح می شود

تکیه معاون الملک استان کرمانشاه، به دلیل داشتن ارزش های معماری، امسال برای درج در فهرست میراث موقت ایران در یونسکو مطرح می شود.

12 بهمن 1400

راه چاره روزنامه ایران برای زاینده رود؛ استفاده از طومار شیخ بهایی

جامعه ایران با توجه به مشکل کمبود آب از گذشته های دور راه چاره های مختلفی برای مدیریت منابع آب تعریف نموده است. مهم ترین تدبیر فنی، چهل هزار حلقه قناتی بوده است که پیشینیان ما از چهار هزار سال قبل تا به امروز حفر نموده اند.

21 دی 1400

شب داریوش فرهنگ در موزه سینمای ایران برگزار می گردد

تهران (پانا) - کانون کارگردانان سینمای ایران از داریوش فرهنگ کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر در موزه سینمای ایران قدردانی می نماید.

6 دی 1400

انتصاب سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران

تهران (پانا) - شهردار تهران در حکمی حمیدرضا صارمی را به عنوان سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران منصوب کرد.

16 آذر 1400

ده روستای ناشناخته ایران

آنجا اگر کمی سر کیسه را شکل کنید و یک جفت گیوه مرغوب هجیجی خریداری کنید، کفش هایتان دیگر هرگز لنگه به لنگه نمی شوند چون گیوه لنگه راست و چپ ندارد و یکی از اصلی ترین مکان های تولیدش، روستای هجیج از توابع بخش نوسود شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است.......

7 آذر 1400

10 روستای پاوه که دلِ گردشگران را برده اند!

خبرنگاران/کرمانشاه رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه گفت: در این شهرستان 10 روستا بیشترین آمار جذب گردشگران را به خود اختصاص داده اند.

6 آذر 1400

ساخت خانه ای چرخان برای همسر

یک مرد بوسنیایی برای خوشحالی همسرش که دوست داشت خانه شان چشم انداز ای متنوع داشته باشد، خانه ای چرخان ساخت که به همسرش امکان می دهد لحظه ای طلوع خورشید را ببیند و لحظه ای دیگر عبور عابران را.

8 آبان 1400

توصیه های مسکن سازی اساتید حوزه و دانشگاه به رئیس جمهور

خبرنگاران/قم جمعی از اساتید و مدیران حوزه های علمیه خطاب به دولت و مجلس با موضوع طرح مسکن زندگی بیانیه صادر کردند.

28 شهریور 1400

زنگ خطر قطع گاز و برق در زمستان

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه 80 درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می شود، گفت: اگر مدیریت مصرف از طرف مشترکان بخش خانگی و تجاری انجام نشود، در زمستان شاهد قطع گاز و برق خواهیم بود.

27 شهریور 1400

چندبواری؛عجیب ترین سازه مربعی دنیا، تصاویر

چندبواری اصلا شبیه به یک گودال نیست. این سازه مربعی اعجاب انگیز، دارای 13 طبقه در 3 وجه می باشد که پله ها به صورت دو طرفه در آن قرار گرفته است.3500 پله باریک در تقارن کامل به عمق 20 متر تا پایین گودال ساخته شده که به یک چاله محتوی آب سبز تیره رنگ منتهی می گردد.

27 مرداد 1400

مسجد جامع سرخ مهاباد، تصاویر

این مسجد از اقدامات مهم عمرانی بداق سلطان مکری می باشد که در سال 1089 بنا شد و همچنان پابرجا است. این مسجد به واقع بخشی از تاریخ معاصر مهاباد و گواه آشکاری بر فرهنگ دوستی و هنرورزی مردم این دیار است.

12 مرداد 1400

خبرنگاران خانواده قربانیان: سوء مدیریت عامل فاجعه بیمارستان ابن الخطیب بغداد است

تهران- خبرنگاران- خانواده قربانیان حادثه آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب در بغداد که به کشته شدن بیش از 80 نفر منجر شد، سوء مدیریت و بی توجهی مسئولان را عامل وقوع این حادثه اظهار داشت.

10 خرداد 1400

بهترین غذا برای جوش خوردن استخوان کدام است؟

خبرنگاران | سرویس سلامت - استخوان بعد از شکستگی احتیاج به بازسازی دارد. یک رژیم غذایی سالم و متعادل که حاوی مواد مغذی کلیدی باشد می تواند سرعت جوش خوردن استخوان را بیشتر کند. برای این منظور بهتر است به جای مصرف مکمل از خوراکی های حاوی کلسیم و ویتامین D بهره...

24 اردیبهشت 1400

بهترین بازی های 1399 از دیدگاه خبرنگاران مگ

پیش از هر چیز فرار رسیدن سالی جدید و ورود به سده ای تازه را تبریک می گوییم. با آرزوی سلامتی برای شما و خانواده تان در ایام فعلی، آمده ایم تا از بهترین بازی های سال قبل بگوییم. ضمن کوشش برای زنده ماندن، سال گذشته را پای بازی هایی شگفت انگیز گذراندیم؛ طوری...

21 فروردین 1400
تعداد: (33)